Mavimarmara
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Büyük olan bazı Alimlerin akaitle (inancın temelleri) ilgili sözleri

Aşağa gitmek

Büyük olan bazı Alimlerin akaitle (inancın temelleri) ilgili sözleri  Empty Büyük olan bazı Alimlerin akaitle (inancın temelleri) ilgili sözleri

Mesaj  elifgibi Salı Tem. 26, 2011 5:21 am

Büyük olan bazı Alimlerin akaitle (inancın temelleri) ilgili sözleri



1- Muhaddis Şeyh Abdullâh el-Hararî (radıyallâhu anhu) şöyle
demiştir: "Kime dünya zenginliği verilip de iman verilmemişse sanki ona hiçbir
şey verilmemiş gibidir. Fakat kime iman verilip de dünya zenginliği verilmemişse
o da sanki hiçbir şeyden yoksun bırakılmamış gibidir."


2- Hanefi
mezhepli şeyh Abdulğaniy Nablusî şöyle demiştir: "Kim Allâh’ın gökleri ve yeri
doldurduğuna veya arşın üstünde oturan bir cisim olduğuna inanırsa, Müslüman
olduğunu iddia etse dahi kâfirdir."


3-Hanefi mezhebinin ileriye
gelmiş büyük alimlerinden olan İmam Ebu Bekir el-Cessas "Şerhu Bed’ul-âmâli"
(Bed’ul-âmâli şerhi) isimli kitabında küfre düşüren sözleri ele alırken şöyle
demiştir: "...veya bir kimse "Allâh altı yöndedir" derse veya bir kimse "Allâh
heryerde bulunuyor" derse..." İmam Ebu Bekir el-Cessas hicri 4. asrın sonlarında
vefat etmiş bir zattır.


4- Hanbeli mezhepli Fakih Bedruddîn bin
Belbân "Muhtasaru’l ifâdât" isimli kitabında şöyle demiştir: "
Kim Allâh’ın her yerde bulunduğuna veya bir yerde bulunduğuna
inanırsa kâfirdir." Bedruddîn ibnu Belbân olarak bilinen bu zat Şam ehlinden
olup Hicri 11. asrın başlarında yaşamıştır.


5- İmam Ahmed bin
Hanbel ve İmam Malik’in öğrencisi olan İmam Zunnûn el-Mısrî (radıyallâhu anhuma)
şöyle demiştir: "Her ne kadar aklında hayal etsen de Allâh öyle değildir." Allâh
akılda hayal edilebilecek bir şey değildir. Akılda hayal edilebilen şey
yaratılmış bir şeydir. Dolayısıyla Allâh cisimden (vücuttan), mekandan, yönden,
şekilden, suretten, oturmaktan, değişmekten, yerleşmekten ve uzuvlardan
münezzehtir.


6- İmam Alî (radıyallâhu anhu) şöyle demiştir: "Bu
ümmetten bir topluluk kıyametin yakınlaştığı bir devirde kâfir olarak (imandan)
dönecektir." Adamın birisi kendisine "Ey müminlerin emiri! onların küfre
girmeleri hangi sebeple olacaktır ? Kötü bir bidat ortaya getirmekle mi yoksa
inkar etmekle mi?" diye sorunca cevaben "İnkâr etmekle olacaktır, onlar
yaratıcılarını inkâr ederek O’nu cisim ve uzuvlarla vasıflandıracaklardır
(nitelendireceklerdir)." demiştir. Bu söz, İbni Muallim el-Kuraşîye ait el
yazması olan “Necmu’l muhtedî” isimli kitabın 588. sayfasında geçmektedir. (Bu
el yazması kitap paristeki milli kütüphanede bulunmaktadır)


7-
İmam Zeynulabidin Ali bin Hüseyin (radıyallâhu anhuma) seccâdiyye sayfasında
şöyle demiştir: "Seni noksanlıklardan tenzih ederim. Sen Allâh'sın. Senden başka
bir İlâh yoktur. Seni mekân kuşatmaz. Sen hissedilmez ve dokunulmazsın" Bunu,
hadis hafızı Hanefi mezhepli Muhammed Murteda ez-Zebidî "İthâfus-sâdeti'l
muttekîn" isimli kitabında kendisinden Zeynulabidin'e kadar dayanan kopuk
olmayan bir isnatla rivayet etmiştir. Bu sözün manası şöyledir: Allâh mekânsız
ve yönsüz olarak vardır. Bu ise bütün müslümanların inancıdır.


8-
"Kim Allâh'ın arşın üstünde oturduğuna inanırsa o kâfirdir." Bu sözün İmam
Şafiî'ye (radıyallâhu anhu) ait olduğunu İbnu Muallim el-Kuraşîn’in "Necmu’l
muhtedî" isimli el yazması kitabının 551. sayfasında bildirildiği gibi Kadı
Hüseyin söylemiştir.


9- İmam Ebu Hanîfe (radıyallahu anhu) Kelâm
ilmi hakkındaki bir risalesinde şöyle demiştir: "Yaratan yaratıklarına nasıl
benzeyebilir!?." Bu demektir ki aklen de naklen de yaratanın yaratıklarına
benzemesi mümkün değildir.


10- İmam Malik (radıyallâhu anhu)
hakkında kuvvetli ve ceyyid olan bir isnat ile tesbit edildiğine göre şöyle
demiştir: "(Allâh) kendisini vasıflandırdığı gibi istiva etmiştir ve nasıl
denilemez; nasıllık O'nun hakkında söz konusu olamaz."


11- İmam
Alî (radıyallâhu anhu ve kerrame vechehu) şöyle demiştir: "Muhakkak ki Allâh
arşı kudretinin büyüklüğünü göstermek için yaratmıştır ve onu kendisine mekân
edinmemiştir." Bunu muhaddis (hadis alimi), fakih, lügatçi Ebu Mansur et-Temimî
"Tebsira" isimli kitabında rivayet etmiştir.


12- Zühüt sahibi imam
şeyh Ahmed er-Rifâî (radiyallâhu anhu) şöyle demiştir: "Allâh’ı bilmek yönünden
kulun ulaşabileceği en uç nokta, O'nun keyfiyetsiz (nasıllık, biçim olmaksızın)
ve mekânsız olarak var olduğunu kesin olarak bilmektir."

elifgibi

Mesaj Sayısı : 141
Puanlama : 394
Kayıt tarihi : 20/07/11

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz