Mavimarmara
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

BERAT KANDiLi..

Aşağa gitmek

BERAT KANDiLi.. Empty BERAT KANDiLi..

Mesaj  elifgibi Cuma Tem. 22, 2011 8:27 pm

BERAT KANDiLi.. Besmele1




Bu gelen gece olan Leyle-i Berat, bütün
senede bir kudsî çekirdek hükmünde ve mukadderat-ı beşeriyenin proğramı
nev'inden olması cihetiyle Leyle-i Kadr'in kudsiyetindedir. Herbir
hasenenin Leyle-i Kadir'de otuzbin olduğu gibi, bu Leyle-i Berat'ta
herbir amel-i sâlihin ve herbir harf-i Kur'anın sevabı yirmibine çıkar.
Sair vakitte on ise, şuhur-u selâsede yüze ve bine çıkar. Ve bu kudsî
leyali-i meşhurede onbinler, yirmibin veya otuzbinlere çıkar. Bu
geceler, elli senelik bir ibadet hükmüne geçebilir. Onun için elden
geldiği kadar Kur'anla ve istiğfar ve salavatla meşgul olmak büyük bir
kârdır. ( Said Nursî Şualar: 505)

Hadislerle Berat Kandili
- Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem efendimiz şöyle buyurmuşlardı:
“Recep, BERAT KANDiLi.. Allah’ın
ayıdır. Şaban, benim ayımdır. Ramazan, ümmetimin ayıdır”. Mübarek
Recep ayının ardından gelen Şaban ayı Resulullah sallallahu aleyhi ve
sellem’in ayıdır. Bu mübarek ayın değerini bilerek, ibadetlerimizi
yapmalı, alemlerin Rabbinden af dilemeliyiz.

Şaban ayının önemli özelliklerinden biri Beraat gecesi gibi müstesna bir gecenin bu ayın içinde bulunmasıdır.
Ebu Hüreyre Radıyallahu And’dan rivayet edildiğine göre: Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem efendimiz şöyle buyurmuştur:
—“
Şaban ayının on beşinci gecesinin ilk vaktinde Cebrail (a.s) bana geldi; şöyle dedi:
—“Ya Muhammed, başını semaya kaldır. Sordum.
—“Bu gece nasıl bir gecedir? Şöyle anlattı:
—“Bu gece, BERAT KANDiLi.. Allah-u
Teala, rahmet kapılarından üç yüz tanesini açar. Kendisine şirk
koşmayanların hemen herkesi bağışlar. Meğer ki, bağışlayacağı kimseler
büyücü, kahin, devamlı şarap içen, faizciliğe ve zinaya devam eden
kimselerden olsun. Bu kimseler tövbe edinceye kadar, BERAT KANDiLi.. Allah-u Teala onları bağışlamaz.

Gecenin
dörtte biri geçtikten sonra, Cebrail yine geldi ve şöyle dedi: "Ya
Muhammed başını kaldır. Bir de baktım ki, cennet kapıları açılmış.
Cennetin birinci kapısında dahi bir melek durmuş şöyle sesleniyor: "Ne mutlu bu gece rüku edenlere.
İkinci kapıdan dahi bir melek durmuş şöyle sesleniyordu: "Bu gece secde edenlere ne mutlu".
Üçüncü kapıda duran melek dahi, şöyle sesleniyordu: "Bu gece dua
edenlere ne mutlu." Dördüncü kapıda duran melek dahi şöyle sesleniyordu:
-"Bu gece, BERAT KANDiLi.. Allah'ı zikredenlere ne mutlu".
Beşinci kapıda duran melek dahi, şöyle sesleniyordu: "Bu gece BERAT KANDiLi.. Allah korkusundan ağlayan kimselere ne mutlu."
Altıncı kapıda duran melek dahi, şöyle sesleniyordu: "Bu gece
Müslümanlara ne mutlu." Yedinci kapıda da bir melek durmuş şöyle
sesleniyordu: "Günahının bağışlanmasını dileyen yok mu ki, günahları
bağışlansın.
Bunları gördükten sonra, Cebrail'e sordum: "Bu kapılar ne zamana kadar açık kalacak?
Şöyle dedi: "Ya Muhammed, BERAT KANDiLi.. Allah-u Teala, bu gece, Kelp kabilesinin koyunlarının tüyleri sayısı kadar kimseyi cehennemden azat eder."

- Hz. Ayşe Radıyallahu Anha anlatıyor: "Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem buyurdular ki: "BERAT KANDiLi.. Allah
Teala Hazretleri, Nıfs-u Şa'ban gecesinde dünya semasına iner ve Kelb
kabilesinin koyunlarının tüyünün adedinden daha çok sayıda günahı
affeder."

Berat Gecesinin Mahiyeti ve Önemi
Yıllık
bir program çerçevesinde yürütülen ticari faaliyetler yıl sonunda o
program esaslarına göre kontrol) ve teftiş edilir. Kâr zarar hesapları
yapılır. Kesin hesabın tespitinden sonra


da gelecek yılın programı hazırlanarak şeklini alır.
Her yıl tekrar edilen bu kontrol ve tespit işlemleri sayesinde ekonomik
hayatta istikrarlı ve sağlam bir ilerlemenin temini mümkün olur.
Bu misalin ışığında manevi hayatımıza ve faaliyetlerimize bakalım.
Dünya, âhiret hayatının kazanılması için yaratılmış bir manevi ticaret
yeri olduğuna göre, o ticaretle ilgili faaliyetlerin de yıllık
muhasebeye tabi olması gayet tabiidir.
Bu muhasebenin vakti üç ayların içindedir. Berat Kandili ile başlayıp Kadir Gecesiyle biten devreye rastlar.
Duhan Sûresinin 2., 3. ve 4. âyetlerinin Berat Gecesinden bahsettiği bildirilmektedir. Âyetlerin meali şöyle:
"O apaçık kitaba and olsun ki, biz onu gerçekten mübarek bir gecede
indirdik. Çünkü biz onunla insanları uyarmaktayız. Bütün hikmetli işler o
gecede tefrik olunur."
Bu âyetler hakkında iki görüş vardır. Çoğu tefsir bilginlerinin görüşüne
göre, bu mübarek gece Kadir Gecesidir. İkrime bin Ebi Cehil'in de
dahil olduğu bir grup alim ise; bu gecenin Berat Gecesi olduğunu
söylemişlerdir. Her iki tefsiri birleştiren diğer bir görüşe göre de,
hikmetli işlerin ayırımının yapılmasına Berat Gecesinde başlanmakta ve
bu işlem Kadir Gecesine kadar devam etmektedir. Bu hikmetli işler
nelerdir ve âyetin mânası nedir?

Yıllık kader programı
İbni Abbas'tan rivayet edildiğine göre, hikmetli işlerin birbirinden ayırd edilmesi şu şekilde cereyan etmektedir:
Bu seneden gelecek seneye kadar meydana gelecek olayların hepsi ayrı
ayrı melekler tarafından defterlere yazılır. Rızıklar, eceller,
zenginlik, fakirlik, ölümler, doğumlar hep bu esnada kaydedilir. O
yılki hacıların sayısı bile bu devrede takdir olunur. Herkesin ve
her-şeyin o sene içindeki mukadderatı kaydedilir.
Rızıkla alakalı defterler Mikail Aleyhisselâma verilir.
Savaşlarla ilgili defterler Cebrail Aleyhissalama verilir.
Ameller nüshası dünya semasında görevli melek olan İsrafil'e verilir ki bu büyük bir melektir.
Ölüm ve musibetlerle ilgili defter de Azrail Aleyhisselâma teslim edilir.
Fahreddin er-Râzî"nin açıklamasına göre bu defterlerin düzenlenmesi
Berat Gecesinde başlar, Kadir Gecesinde tamamlanarak her defter
sahibine teslim edilir.1
Berat Kandilinin "bütün senede bir kudsi çekirdek hükmünde ve beşer
mukadderatının programı nev'inden olması cihetiyle Leyle-i Kadrin
kudsiyetinde" olması bu manalara dayanmaktadır.2
Kur'ân'ın bu gecede indirilmesi meselesine ise şöyle bir açıklama getirilmektedir:
Berat gecesi, Kuran-ı Kerimin Levh-i Mahfuzdan dünya semasına toptan
indirildiği gecedir. Buna inzal denir. Kadir gecesinde ise
Peygamberimize ilk kez ve parça parça indirilmeye başlanmıştır. Buna da
tenzil denir.

Berat Gecesinin özellikleri
Tefsirlerde bu gece ile ilgili olarak şu
şekilde izahlar yer almaktadır: Vergi ödendiği zaman nasıl ki vergi
borçlusuna borcundan kurtulduğunu gösteren bir belge veriliyorsa, BERAT KANDiLi.. Allah
Azze ve Celle de Berat Gecesinde mü'min kullarına berat yazar. Zaten
bu gecenin dört adı vardır: "Mübarek Gece", "Berae Gecesi", "Sakk
Gecesi. Belge ve senet. (BERAT KANDiLi.. Allah Teala bu gece mü'min kullarına beraet yazar)", "Rahmet Gecesi."
"Berat, beraet" kelimesi "el-berâe" kelimesinin Türkçedeki kullanılış
şeklidir. Beri olmak, aklanmak, temiz ve suçsuz çıkmak demektir.
"Berâet" iki şey arasında ilişki olmaması, kişinin bir yükümlülükten
kurtulması veya yükümlülüğünün bulunmaması anlamına gelmektedir.
Mü'minlerin bu gece günah yüklerinden kurtulup İlâhî bağışa ermeleri
umulduğu için de Berat Gecesi denmiştir.
Bir kısım âlimlerin, kıblenin Kudüs'teki Mescid-i Aksâ'dan Mekke'deki
Kabe istikametine çevrilmesinin Hicretin ikinci yılında Berat Gecesinde
gerçekleştiğini kabul etmeleri de geceye ayrı bir önem
kazandırmaktadır.3
Berat Gecesinin beş ayrı özelliği vardır.
1. Bütün hikmetli işlerin ayırımına başlanması.
2. Bu gecede yapılacak ibadetlerin diğer vakitlere nispetle kat kat sevaplı olması.
3. İlâhi rahmetin bütün âlemi kuşatması.
4. BERAT KANDiLi.. Allah'ın af ve bağışlamasının coşması.
5. Peygamberimize tam bir şefaat yetkisinin verilmiş olması.
Bir rivayette bildirildiğine göre Resulullah Aleyhissalâtü Vesselam
Şâban'ın onüçüncü gecesi ümmeti hakkında şefaat niyaz etti, üçte biri
verildi. Ondördüncü gecesi niyaz etti üçte ikisi verildi. Onbeşinci
gecesi niyaz etti, hepsi verildi. Ancak BERAT KANDiLi.. Allah'tan devenin kaçması gibi kaçanlar başka...
Zemzem kuyusunun bu gecede açık bir şekilde coşup çoğalması da bu
manaları kuvvetlendiren kutsal bir işaret olarak yorumlanmaktadır.4


Peygamber Efendimiz bir hadis-i şeriflerinde Berat Gecesinin feyiz ve bereketini çeşitli şekillerde nazara vermektedir.
"Şâban'ın 15. gecesi geldiğinde geceyi uyanık ibadetle, gündüzü de oruçlu olarak geçirin. O gece güneş battıktan sonra BERAT KANDiLi.. Allah rahmetiyle dünya semasına tecelli eder ve şöyle seslenir:
"İstiğfar eden yok mu, affedeyim ve bağışlayayım. "Rızık isteyen yok mu, hemen rızık vereyim.
"Başına bir musibet gelen yok mu, hemen sağlık ve afiyet vereyim.
"Böylece tan yerinin ağarmasına kadar bu şekilde devam eder."s
Çünkü o gece İlâhi rahmet coşmuştur. Berat Gecesi beşer mukadderatının
programı çizilirken insanlara verilen eşsiz bir fırsattır. Bu fırsatı
değerlendirip günahlarını affettirebilen, gönlünden geçirdiklerini bütün
samimiyetiyle Cenab-ı Hakka iletip isteklerini Ondan talep eden ve
belalardan Ona sığınan bir insan ne kadar bahtiyardır. Buna karşılık,
her tarafı kuşatan rahmet tecellisinden istifade edemeyen bir insan ne
kadar bedbahttır.

Bu gece af dışı kalanlar
Peygamber Efendimiz bu gecede af dışı kalanları şu hadisleri ile bildirmektedir:
"Muhakkak ki, BERAT KANDiLi.. Allah
Azze ve Celle Şâban'ın onbeşinci gecesinde rahmetiyle yetişip herşeyi
kuşatır. Bütün mahlukatına mağfiret eder. Yalnızca müşrikler ve
kalbleri düşmanlık hissiyle dolu olup insanlarla zıtlaşmaktan başka bir
şey düşünmeyenler müstesna."6 "Yüce BERAT KANDiLi.. Allah
bu gece bütün Müslümanlara mağfiret buyurur, ancak kâhin, sihirbaz
yahut müşahin (çok kin güden) veya içkiye düşkün olan veya ana babasını
inciten yahut zinaya ısrarla devam eden müstesna."7
"BERAT KANDiLi.. Allah Teâlâ Şâban'ın onbeşinci gecesi tecelli eder ve ana-babasına asi olanlarla BERAT KANDiLi.. Allah'a ortak koşanlar dışında kalan bütün kullarını bağışlar."8
Üç aylara ayrı bir ruh ve mâna içinde giren Peygamber Efendimiz
özellikle Şaban ayına özel bir özen gösterir, başka zamanlarda
görülmemiş bir derecede ibadete ve âhiret işlerine yönelirdi. Bu ayın
çoğu günlerini oruçlu geçirirken, geceleri de diğer gecelerden çok
farklı bir şekilde ihya ederdi
Bir Berat Gecesinde uyanıp da Resulullah Aleyhissalâtü Vesselamı yanında
bulamayan Hz. Âişe kalkarak Efendimizi aramaya başladı. Sonunda
Peygamberimizi Cennetü'1-Bakî mezarlığında başını semaya kaldırmış halde
buldu.
Peygamberimiz Aleyhissalâtü Vesselam mübarek hanımına Berat Gecesinin faziletini şöyle anlattı:
"Muhakkak ki, BERAT KANDiLi.. Allah
Teâlâ Şâban'ın onbeşinci gecesinde dünya semasına rahmetiyle tecelli
eder ve Benî Kelb Kabilesinin koyunlarının kılları sayısınca insanları
mağfiret eder."5

Bütün
mahlukatına mağfiret eder. Yalnızca müşrikler ve kalbleri düşmanlık
hissiyle dolu olup insanlarla zıtlaşmaktan başka bir şey düşünmeyenler
müstesna."6 "Yüce BERAT KANDiLi.. Allah
bu gece bütün Müslümanlara mağfiret buyurur, ancak kâhin, sihirbaz
yahut müşahin (çok kin güden) veya içkiye düşkün olan veya ana babasını
inciten yahut zinaya ısrarla devam eden müstesna."7
"BERAT KANDiLi.. Allah Teâlâ Şâban'ın onbeşinci gecesi tecelli eder ve ana-babasına asi olanlarla BERAT KANDiLi.. Allah'a ortak koşanlar dışında kalan bütün kullarını bağışlar."8
Üç aylara ayrı bir ruh ve mâna içinde giren Peygamber Efendimiz
özellikle Şaban ayına özel bir özen gösterir, başka zamanlarda
görülmemiş bir derecede ibadete ve âhiret işlerine yönelirdi. Bu ayın
çoğu günlerini oruçlu geçirirken, geceleri de diğer gecelerden çok
farklı bir şekilde ihya ederdi
Bir Berat Gecesinde uyanıp da Resulullah Aleyhis-salâtü Vesselamı
yanında bulamayan Hz. Âişe kalkarak Efendimizi aramaya başladı. Sonunda
Peygamberimizi Cennetü'1-Bakî mezarlığında başını semaya kaldırmış
halde buldu.
Peygamberimiz Aleyhissalâtü Vesselam mübarek hanımına Berat Gecesinin faziletini şöyle anlattı:
"Muhakkak ki, BERAT KANDiLi.. Allah
Teâlâ Şâban'ın onbeşinci gecesinde dünya semasına rahmetiyle tecelli
eder ve Benî Kelb Kabilesinin koyunlarının kılları sayısınca insanları
mağfiret eder."9

İşlenen
sevaplı amellerin değeri başka zamanlarda on ise, Berat Kandilinde
yirmi bindir. Meselâ başka zamanlarda okuduğumuz bir tek Kur'ân harfine
on sevap veriliyorsa, bu gecede her bir harfine yirmi bin sevap
verilmektedir.

Bu
bakımdan tam bir ihlâsla çalışıp ihyasına gayret gösterebildiğimiz
takdirde Berat Kandili elli bin senelik bir ibadet hayatının sevabını
bir gece içinde bize kazandırabilir.
"Onun için elden geldiği kadar Kur'ân ve istiğfar ve salavatla meşgul olmak büyük bir kârdır."10

Tek
kişinin çalışma ve kazanma gücü maddi hayatta olduğu gibi manevi
hayatta da sınırlıdır diyorsak, bunun çaresi vardır. Aynı gayeyi
paylaşan ve dünyada aynı maksatla yaşayan mü'min kardeşlerimizle
birlikte teşkil ettiğimiz manevi şirket; bize hesabından âciz
kalacağımız sonsuz bir manevi serveti kazandırabilir. Üstelik maddi
kazançlarda kâr, ortaklar arasında bölünerek küçüldüğü halde mânevi
kârda böyle bir şey kesinlikle söz konusu değildir. Çünkü manevi
faaliyetler nurludur. Nur ise maddi eşya gibi küçülmez ve bölünmez.

Berat Gecesi ibadeti
Gecenin manevi değeri dolayısıyla namaz,
Kur'ân tilaveti, zikir, teşbih ve istiğfarla geçirilmesi, bu gece
vesilesiyle muhtaçlara yardım ve benzeri hayırlı amellere özel bir önem
verilmesi müstehaptır.

İşlenen
sevaplı amellerin değeri başka zamanlarda on ise, Berat Kandilinde
yirmi bindir. Meselâ başka zamanlarda okuduğumuz bir tek Kur'ân harfine
on sevap veriliyorsa, bu gecede her bir harfine yirmi bin sevap
verilmektedir

Bu
bakımdan tam bir ihlâsla çalışıp ihyasına gayret gösterebildiğimiz
takdirde Berat Kandili elli bin senelik bir ibadet hayatının sevabını
bir gece içinde bize kazandırabilir.
"Onun için elden geldiği kadar Kur'ân ve istiğfar ve salavatla meşgul olmak büyük bir kârdır."10

Tek
kişinin çalışma ve kazanma gücü maddi hayatta olduğu gibi manevi
hayatta da sınırlıdır diyorsak, bunun çaresi vardır. Aynı gayeyi
paylaşan ve dünyada aynı maksatla yaşayan mü'min kardeşlerimizle
birlikte teşkil ettiğimiz manevi şirket; bize hesabından âciz
kalacağımız sonsuz bir manevi serveti kazandırabilir. Üstelik maddi
kazançlarda kâr, ortaklar arasında bölünerek küçüldüğü halde mânevi
kârda böyle bir şey kesinlikle söz konusu değildir. Çünkü manevi
faaliyetler nurludur. Nur ise maddi eşya gibi küçülmez ve bölünmez.

İmam-ı
Gazali Hazretleri el-İhyâ'da, Berat Gecesinde yüz rekât namaz
kılınması hakkında bir rivayete yer verse de, hadis âlimleri bu namazın
sünnette yerinin olmadığını, böyle bir namazın Hicretten 400 sene
sonra Kudüs'te kılınmış olduğu tesbitinde bulunurlar. Hatta İmam Nevevi
böyle bir namazın sünnette bulunmadığı için bid'at bile olduğunu ifade
eder.

Bunun
yerine kaza namazının kılınması daha isabetli olacaktır. Bununla
beraber kılındığı takdirde de sevabının olmadığı anlamına gelmez.
Çünkü ibadet alışkanlıklarının iyice azaldığı zamanımızda insanların bu
vesileyle namaza yönelmelerini hoşgörü ile karşılamak faydalı
olacaktır.

Berat Gecesi Duası

Peygamber Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselam bu gece Rabbine şöyle dua etmiştir:
"BERAT KANDiLi.. Allahım,
azabından affına, gazabından rızana sığınırım, Senden yine Sana iltica
ederim. Sana gereği gibi hamd etmekten âcizim. Sen Kendini sena
ettiğin gibi yücesin."11

Berat Duası
Bazı mâna büyüklerinin de şöyle bir duası vardır:
"BERAT KANDiLi.. Allahım,
şayet ismimi saîdler defterine yazdıysan, orada sabit kıl. Şayet
ismimi şakiler defterine yazdıysan oradan sil. Çünkü Sen buyurdun ki, 'BERAT KANDiLi.. Allah dilediğini
siler yok eder, dilediğini de sabit bırakır, Levh-i Mahfuz Onun katındadır."12
Bu idrak ve şuur içinde ihya edeceğimiz Berat Gecesinin hepimiz için hayırlara vesile olmasını Cenab-ı Haktan niyaz edelim.

Berat Gecesi Namazı -I
Şaban ayının on beşinci gecesi kılınacak
olan namaz ; yüz rekattır. Bu namazın her rekatında, Fatihadan sonra on
kere ihlas süresi okunur. Yüz rekat kılan kişi bin defa ihlas süresini
okumuş olur.
Bu namaza hayır namazı da denmiştir. Geçmiş büyükler bu namazı toplu
halde cemaatle de kılmışlardır. Bu namazın çok fazileti olduğu gibi,
hesaplanama-yacak kadarda çok sevabı vardır.

Hasan-ı Basri Rahmetullahı Aleyh'den gelen rivayete göre:
"Otuz sahabeden dinledim, bu namaz için şöyle dediler: "Her kim bu namazı, berat gecesi kılar ise. BERAT KANDiLi.. Allah-u Teala'nın yetmiş rahmet nazarı ona ulaşır. Her nazarda, kendisinin yetmiş ihtiyacı yerine gelir. Bunların en küçüğü, BERAT KANDiLi.. Allah-u Teala'nın mağfiretidir.

Berat Gecesi Namazı -II
Berat gecesi kılınan namazlardan biride iki rekat olarak kılınır.
Birinci rekatta Fatiha okunduktan sonra kısa bir sure okunarak rükuya
gidilir. Rükudan doğrulur ve secdeye gidilir. Secdede uzun sure
kalınır, bu konuda belli bir tahdit yoktur, ne kadar dayanabilirsen.
İkinci rekatta da aynı şekilde Fatihadan sonra kısa bir sure okunur.
İlk rekatta olduğu gibi secdeye gidildiğinde yine uzun sure secdede
kalınır. Gücünüzün yettiği kadar. Secdeden kalkılır tahiyatta
okunacaklar okunur ve selam verilir. Selam ile birlikte eller dua için
alemlerin Rabbine kalkar...
Bu namaz hakkında Hz. Aişe Radıyallahu An-hum'a validemiz, Resulullah
Sallallahu Aleyhi ve Sellem'in şöyle buyurduğunu nakletmiştir.
-"Ya Aişe, bu gecenin nasıl bir gece olduğunu bilir misin? Bende
-"En iyisini, BERAT KANDiLi.. Allah ve Resulü bilir." Dedim. Şöyle buyurdu:
-"Bu gece şaban ayının yarısıdır. Dünya işleri ve kulların işleri bu
gece Yüce Hakka arz edilir. Bu gece cehennemden azat edilenlerin sayısı;
kelb kabilesinin koyunları sayısı kadardır. Bu gece bana izin verir
misin"?
-"Olur" dedim. Kalkıp namaza durdu. Ayakta durması hafif oldu. Fatiha
suresini okudu; sonra da küçük bir sure okudu. Gecenin yarısına kadar
secdede kaldı. Daha sonra ikinci rekata kaktı. Ayakta iken, birinci
rekatta okuduğu kadar bir şey okudu. Sonra yine secdeye vardı. Bu
secdede dahi, tan yeri ağarıncaya kadar kaldı. Secdede o kadar kaldı ki,
bunun için Yüce BERAT KANDiLi.. Allah
ruhunu aldı sandım. Bana gelmesi uzayınca, kendisine yaklaştım. Hatta
ayaklarına elimi sürdüm. Hareket ettiğini görünce rahatladım.
Secdesinde şöyle dediğini işittim:
"Azabından affına sığınırım. Dargınlığından rızana sığınırım. Senden
sana sığınırım. Şanın yücedir. Sen kendi zatını övdüğün gibi, seni
övemem..."
Sonra kendisine sordum: "Ya resulullah, bu gece secdende bir şeyler
okuduğunu duydum. Bunları daha önce okuduğunu hiç duymamıştım. Böyle
demem üzerine, bana sordu: "Sen onları öğrenebildin mi"? Bu sorusuna
karşılık: "Evet" deyince, şöyle buyurdu:
"Onları hem sen öğren, hem de başkalarına öğret."

Kaynaklar
1 Hülâsâtü'l-Beyân. 13:5251.
2 Şualar, s,426.
3 TDİ."Berat" maddesi.
4 Hak Dini Kur an Dili, 5:4295
5 İbni Mâce, İkame, 191.
7 et-Tergîb ve't-Terhib, 2:118.
8 İbni Mace, İkametü's-Salât, 191; Tirmizî, Savm, 38.
9 Tirmizî, Savm:39.
10 Şualar, s.426.
11 et-Tergib ve't-Terhîb, 2:.119, 120.
12 Ra’d Suresi, 39; Mecmuatü’l-Ahzab, 1:597.

elifgibi

Mesaj Sayısı : 141
Puanlama : 394
Kayıt tarihi : 20/07/11

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz